Bättre att ångra det man gjorde än det man inte gjorde.

Jag har inte så mycket att skriva om nu innan jag fått min placering, och den tar verkligen god tid på sig att komma :/ Men jag har iallafall fått lite smak på the US, skypa nyss med Sofie som befinner sig i Kansas! :D Saknar henne! <3 men hon verkar ha det superbra och nu längtar jag verkligen tills jag åker och jag vill åka NU!


Svar på fråga:

Jasmine om This ain't goodbye - Train:

Hej jag har några frågor
Hur övertalade du dina föräldrar att åka?
Ett High school year kostar ju väldigt mycket pengar, hur fick du ihop pengarna?

Tacksam för svar eftersom jag själv är grymt sugen på att åka om typ 2 år....


Hej Jasmine!
Jag behövde inte direkt övertala mina föräldrar. Min mamma visste att jag alltid velat åka dit och jag har pratat mycket om att jag vill till USA och uppleva High School. Fast jag blev nästan förvånad att hon lät mig söka men hon förstod nog att om jag verkligen ville åka och var mogen för det så ville hon låta mig få ta det steget. Jag visade självklart Explorius (organisationen jag åker med) hemsida och berättade om alla fördelar och om vad som ingick i priset m.m och ska jag vara ärlig så visste inte min pappa först att jag sökt, men han förstod sen att om mamma godkänt det så var det inte mycket han hade att säga till om. Men han tyckte bara att det skulle bli kul och bra att jag skulle få bli lite mer självständig. Det är ju en otrolig erfarenhet också!

Nu kan det låta som att jag är bortskämd men det är jag verkligen inte på nåt sätt. Det var mina föräldrar som betala allt men dom hade aldrig gjort det om dom inte visste hur mycket jag ville det här. Som jag sa är det en enorm erfarenhet att få uppleva den amerikanska kulturen och allt runtomkring.
Får man chansen, ta den! :)



//elin 


Kommentarer
Postat av: rebecka

åååh, elin jag kommer att sakna dig :(

2010-08-18 @ 11:00:49
URL: http://reebeckaaz.blogg.se/
Postat av: Linn

Tja! Jag har också en usa blogg och tänkte höra om du har lust att länka mig så länkar jag dig? ;)skicka ett mail isf :)

2010-08-20 @ 15:18:16
URL: http://lifeontheotherside.blogg.se/
Postat av: emilia

när åker du iväg?

vill du byta blogglänk? är också på utbytesår just nu :)

2010-08-23 @ 08:03:34
URL: http://blogg.veckorevyn.com/emilla
Postat av: Klara

Ska också iväg nu, länka? :D

2010-08-24 @ 13:53:42
URL: http://klaraiusa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0