The US Embassyy

Jaha, då var det bara att vänta på att visumet blir hemskickat :)
Igår fick jag gå upp tjugo i fem! :o Var framme vid ambassaden vid typ sju, jag ställde mig då i kön och det var 4 andra före mig. Det var en snäll tjej framför som jag prata lite med och hon skulle gå på college i Chicago! :)

Kanske en halvtimme senare kom det fler och fler och kön blev ganska lång. Det kom sen en vakt som man skulle visa lite papper för och jag blev lite nervös att jag skulle ha glömt nåt men neejdå :p Sedan började vakten ropa in folk och när man gick in i det första lilla huset så fanns det två vakter där och de frågade ( på engelska då ) om man hade något metalliskt (?) på sig, sedan fick man gå igenom en typ metalldetektor port, sånna som dom har på flygplatser och sjäälvklart piper det! -_- Det var små nitar på mina skor så dom fick jag ta av mig och då pep det inte ;) Efter det gick man till en annan byggnad där jag lämna in alla papper i en lucka till en kille, han kollade så att alla papper var med och va lite social  och frågade om jag visste vart jag skulle, om det var nervöst att inte veta o.s.v. Det tog inte lång tid sen tills jag blev uppropad och fick gå fram till en annan lucka där de tog mina fingeravtryck och en tjej frågade om jag visste vilken skola jag skulle gå i, vem som betalar resan och vad mina föräldrar jobbar med. That's it! :)

Det tog inte alls lång tid förutom väntandet utanför. Jag hade egentligen tid kl 9.00 men var klar redan kvart i! :D

Jag var lite nervig dagen innan för att jag inte skulle få ur mig nånting vettigt på intervjun eller att något skulle gå fel, men jag var inte alls nervös och det kändes så lätt på något sätt. Okej visst, intervjun var typ på 2 minuter med tre frågor men ändå :P Haha men jag har alltid tyckt att allt verkar lättare på engelska på något sätt! xD det låter lite sjukt och ingen förstod nog riktigt det där men men :) 



//elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0